Nauka przymiotników dzierżawczych, choć zasadniczo nie jest trudna, sprawia niektórym dzieciom problemy. I to nie tylko problemy w języku angielskim. Aby rzucić nieco światła w tym temacie, napisałam artykuł Zanim zaczniesz uczyć dziecko przymiotników dzierżawczych, do którego przeczytania gorąco zachęcam.
W tym miejscu, natomiast, chciałam pokazać przykładowy sposób pracy z dzieckiem, które doświadcza wymienionych przeze mnie trudności.
Jako krok pierwszy i najważniejszy, zachęcam do wykonania ćwiczeń w języku polskim i do przygotowania gruntu pod naukę w języku angielskim. Uczeń, który nie umie wykonać ćwiczenia w języku polskim, NIE DA RADY ruszyć z nauką dalej. A są tacy uczniowie.
Ćwiczenia po polsku są do pobrania TUTAJ. Zaczynają się od bardzo prostych zdań. Kolejne są tylko troszkę trudniejsze.
Krok drugi również dotyczy karty pracy w języku polskim. Przerabiamy jeszcze raz te same przykłady, jednak tym razem w każdym z nich zachęcamy dziecko do wskazania właściwego słowa w języku angielskim. W tym celu możemy posługiwać się pomocami naukowymi WERSJA1 lub WERSJA2. Na pierwszej tablicy wymienione są zaimki osobowe i odpowiadające im przymiotniki dzierżawcze; na drugiej, natomiast są same przymiotniki dzierżawcze z tłumaczeniem. A TUTAJ jeszcze jedno ciekawe zadanie.
Dopiero po właściwym przerobieniu zdań w języku polskim, przechodzimy do kroku trzeciego i zachęcamy dziecko do rozwiązywania ćwiczeń w języku angielskim, do pobrania TUTAJ. Rozpoczynają się one również od przykładów bardzo prostych i przechodzą w nieco trudniejsze.
UWAGA! W języku angielskim słowo his i her odnosi się TYLKO do ludzi. W przypadku zwierząt i przedmiotów stosujemy przymiotnik dzierżawczy its.
————————————————————————————–
PODSUMOWANIE
Nauka przymiotników dzierżawczych z dzieckiem – co robić krok po kroku:
- Wydrukować przykłady w języku polskim i przerobić z uczniem – upewnić się, że rozumie.
- Wydrukować przymiotniki dzierżawcze w obydwu wersjach. WERSJA1, WERSJA2
- Wykonać ćwiczenia wspomagane tłumaczeniami na język polski.
- Wykonać drugą kartę ćwiczeń.
Powtarzać.